Polecany post

Photobucket Photobucket

poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Lentils curry - Vege curry z soczewicy




Curry uwielbiam je. Kiedy natknęłam się na curry z soczewicy w książke Jamie Oliver 15minut, od razu postanowiłam, że je zrobię. Nie jestem jednak zwolenniczką przepisów i trzymania się ich całkowicie dlatego zmieniłam kilka składników i dodałam odrobinę innych:) Wyszło naprawdę nieźle. Curry jest bez mięsa także idealne danie dla niejedzących naszych przyjaciół. ;)

Co potrzebujesz:
  • 1 duża czerwona papryka
  • 3 średnie cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 mała/średnia cukinia
  • 1 czubata łyżeczka chilli
  • 2/3 łyżeczki curry
  • 1 łyżeczka soli
  • Czarny pieprz
  • Odrobina kurkumy
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • 1 łyżka oleju
  • Posiekana natka pietruszki (pęczek)
  • 600 ml wrzątku
  • mleko kokosowe (puszka)
  • 300g czerwonej soczewicy
  • Garść szpinaku baby
  • Starty parmezan
  • Kolby kukurydzy (ugotowane, osolone i podane do dania)
Jak to zrobić:
  1. W malakserze siekamy na drobno paprykę, czosnek, cebule, i dodajemy przyprawy
  2. W rondlu rozgrzewamy olej i wrzucamy nasza mieszankę warzyw i podsmażamy
  3. Cukinie kroimy na drobne kawałki i wrzucamy do rondla - podsmażamy
  4. Dodajemy teraz soczewicę, wlewamy wodę i mleko kokosowe
  5. Gotujemy do momentu zredukowania wody i ugotowania soczewicy, mieszając co jakiś czas
  6. Pod koniec wsypujemy zieloną pietruszkę i dorzucamy szpinak. Mieszamy  posyoujemy parmezanem i gotowe:)














BON APPETIT!

Brak komentarzy:

Photobucket Photobucket