Polecany post

Photobucket Photobucket

czwartek, 1 maja 2014

Pizza na piwie z suszonymi pomidorami i chorizo






Kiedy po raz pierwszy zrobiłam ciasto na pizzę z dodatkiem piwa...od razu się zakochałam i robię je gdy tylko nadarzy się okazja. Z porcji którą ja zrobiłam można spokojnie zrobić dwie pizze, co zazwyczaj robię, ale dzisiaj chciałam przygotować konkretną pizzę na grubym i mega chrupiącym spodzie.

Co jest nam potrzebne:

CIASTO
  • pół kostki drożdży
  • 1 szklanka piwa
  • 3 szklanki mąki
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1  łyżeczka soli
DODATKI
  • kilka suszonych pomidorków (można je kupić w słoiczku w zalewie z oleju)
  • 1 duża cebula biała lub czerwona
  • kiełbasa chorizo (może być w plasterkach, wszystko zależy od tego jaką uda nam się kupić)
  • mozarella
  • sos słodko - kwaśny lub jakikolwiek inny, który lubimy dać na spód pizzy. ( jak dla mnie świetnie pasowałoby pesto bazyliowe) Opiszę wam jak zrobiłam mój sos słodko - kwaśny, który przyrządzam co roku, zakładam w słoiki i otwieram kiedy tylko mam na niego ochotę)
  • bazylia lub oregano do posypania na wierch pizzy
Jak przyrządzić ciasto?

Drożdże rozpuszczamy w piwie grzejąc na małym ogniu i nieustannie mieszając. (Nie gotujemy piwa!) Następnie wszystkie składniki + nasze rozpuszczone drożdże w piwie, mieszamy na jednolitą masę. Zostawiamy do wyrośnięcia na kilkanaście minut w ciepłe miejsce. Ja zrobiłam z tego ciasta jedną dużą pizzę, ale spokojnie wyjdą z niego dwie na cienkim cieście.

Sos słodko - kwaśny

Sos robię latem kiedy jest mnóstwo pomidorów i zakładam w słoiki i mam na cały sezon. Jest przepyszny! Nadaje się do ryżu, kanapek, pizzy i jako dodatek do dania.
Podaję przepis na duża ilość, jeśli chcecie zrobić sos tylko jednorazowo wystarczy pomniejszyć proporcjonalnie ilości. Najlepszy jednak wychodzi w dużym kotle kiedy gotując się przechodzi wszystkimi smakami.
  • 3kg pomidorów
  • 1kg cebuli
  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryka żołta
  • 1 puszka ananasów
  • 1 puszka kukurydzy
  • 6 ząbków czosnku
  • 0,5 łyżki chilli
  • 2 łyżki musztardy
  • 2 łyżki papryki słodkiej mielonej
  • 1 łyżka curry
  • 1 łyżka pieprzu czarnego mielonego
  • 3 szklanki cukru
  • 1 szklanka octu
  • 2 łyżki soli
  • 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki oliwy
  1. Pomidory obieramy ze skórki i kroimy w kostkę, cebulę kroimy w piórka. Mieszamy wszystko razem, solimy i gotujemy na wolnym ogniu ok 1 godziny.
  2. Następnie dodajemy pokrojonego w kostkę ananasa i pokrojoną w kostkę paprykę oraz pozostałe składniki (oprócz mąki). Gotujemy ok 30min.
  3. Na koniec rozrabiamy mąkę z niewielką ilością wody lub soku z ananasa i dodajemy do sosu. Sos należy zagotować.
  4. Gorący sos wkładam do słoików i pasteryzuje przez 20 min aby przedłużyć ich żywotność
Jeżeli chcemy mniej ostry sos dodajemy mniej chilli !:)



Wykładamy ciasto na blachę i smarujemy sporą ilością przygotowanego wcześniej sosu



Najpierw wykładamy na ciasto sos, potem cebulę i resztę składników

Pieczemy w 180'C ok 20-25min
I gotowe:)


BON APPETIT!


Brak komentarzy:

Photobucket Photobucket