Polecany post

Photobucket Photobucket

sobota, 10 maja 2014

Gruszkowe tiramisu z amaretto





Nadszedł czas na odstępstwo od zwyczajnego i pysznego zarazem, tiramisu (które jest jedną z niewielu słodkich rzeczy na jakie w ogóle mam ochotę:). Będąc na zakupach pomyślałam sobie, że mogę wydobyć z niego nowy smak dodając gruszkę. Długo się nie zastanawiając kupiłam 3 gruszki, serek mascarpone i biszkopty. O resztę nie musiałam się martwić - wszystko na pewno jest w kuchni. I tak na drugi dzień poszłam do pracy,a w ostatnich godzinach już ślinka mi ciekła na myśl o deserze, który miałam przygotować. Wymyśliłam, że dodam do mojego ''tiramisu'' kolejną warstwę z musu gruszkowego a biszkopty nie będę moczyć w kawie ( jakoś nie wydaje mi się to być dobrym połączeniem) tylko zamoczyłam je w Amaretto delikatnie rozcieńczonym wodą. Wyszło przepysznie, sami spróbujcie!

Co potrzebujesz:
  • 3 gruszki
  • 3 goździki
  • cukier
  • amaretto
  • serek mascarpone
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • czekolada - nie musi być
Mus gruszkowy:
  1. Obrać i zetrzeć gruszki na tarce.
  2. Zagotować mus razem z goździkami i 2 łyżeczkami cukru.
  3. Wyciągami goździki i jeśli jest potrzeba blendujemy mus na gładką masę.
  4. Odstawiamy do wystygnięcia.
Mus z mascarpone:
  1. Rozdzielami żółtka od jajek.
  2. Dwa żółtka dodajemy do serka mascarpone razem z łyżeczką cukru i dwiema łyżami Amaretto
  3. Ubijamy białka ze szczyptą soli i łyżeczką cukru.
  4. Mieszamy obie mikstury razem na jednolitą masę i gotowe.
Amaretto + woda
  • Mieszamy w stosunku 1:1, a jeśli chcemy mocniejszy smak to 2:1

Maczamy biszkopty w zalewie z amaretto i przekładamy warstwami

 Warstwy: Biszkopt, masa mascarpone, masa gruszkowa, biszkopt itd.




 Tradycyjnie Tiramisu posypujemy kawą, ale to gruszkowe możemy posypać startą czekoladą
jeśli macie ochotę :)


Przygotowane Tiramisu wstawiamy do lodówki na co najmniej 4h.
Najlepiej jednak będzie smakowało gdy spędzi całą noc w lodówce,
wtedy wszystkie smaki się połączą i będzie przepyszne

BON APPETIT!



Brak komentarzy:

Photobucket Photobucket