Polecany post

Photobucket Photobucket

sobota, 12 kwietnia 2014

Power of colours! Tortilla wraps:)


INGREDIENTS:
  • half of red pepper
  • 2 small tomatoes
  • mozarella
  • half of avocado
  • lettuce
  • 1 chicken breast
  • 2 tortilla wraps
  • chilli
DIP:
  • 3 table spoons of yogurt
  • 1 table spoon of olive oil (I added olive oil with garlic and chilli)
  • a clove of Garlic (chopped)
  • black pepper
  • curry
  • 1 table spoon of soya sos (I didn't add salt because soya sos gives the flavour)
  • and the most important guest.....parsley!

Najprostsze danie na sobotnie popołudnie:) Tortilla ma to do siebie, że możemy włożyć do niej to co akurat nam zostało w lodówce po uprzednich kolorowych przygodach z gotowaniem. Możecie łączyć smaki na wiele sposobów i komponować ze sobą takie warzywa jakie lubicie. Co więcej, do środka możemy włożyć niektóre owoce, które świetnie się będą komponować z warzywami i kurczakiem....np. winogrono lub truskawki:)
Według mnie najważniejszy w tortilli jest dip, wiąże on wszystkie składniki w jedną całość nadając taki smak całości, jaki chcemy.
Dla początkujących opiszę krok po kroku przygotowanie wszystkiego i zdradzę wam przepis na mój przepyszny ''dip do wszystkiego''.

 CO WŁOŻYŁAM DO ŚRODKA:
  • pół czerwonej papryki
  • 2 małe pomidorki
  • mozarella
  • połowę avocado
  • sałata (ja użyłam sałaty rzymskiej ponieważ lubię jej smak)
  • 1 pierś z kurczaka
  • 2 wrapy
  • chilli
DIP:
  • 3 czubate łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżkę oliwy z oliwek (moja jest z czosnkiem i chilli, które sama wepchnęłam kilka tyg. temu do butelki:)
  • ząbek czosnku (posiekany) lub czosnek suszony sypki
  • czarny pieprz
  • szczypta curry
  • 1 łyżka sosu sojowego ( nie dodałam już soli, sos sojowy wystarczająco podkręci nam smak)
  • i najważniejszy składnik...natka pietruszki!
  


 Mieszamy wszystkie składniki na dip.

                            
 Siekamy i dodajemy do sosu sporo natki

 Dodajemy sos sojowy.

 Teraz gdy sos przechodzi wszystkimi smakami możemy zająć się kurczakiem.
Ja doprawiłam kurczaka czarnym pieprzem, curry, czosnkiem i odrobiną chilli.
I odstawiłam do lodówki na kilkanaście minut.
 Kroimy wszystkie składniki.






 Najważniejsza jest kolejność. Kiedy mamy już wszystko przygotowane,
możemy zając się smażeniem kurczaka na rozgrzanej patelni. Smażąc kurczaka
nie wlewam oliwy na patelnie tylko polewam mięsko i wszystko nacieram.
W ten oto magiczny sposób patelnia nie jest cała brudna i mięsko się równo smaży.
Smażymy po kilka minut z obu stron.





 Kiedy mięsko jest usmażone możemy się zabierać za układanie składników.
Na podgrzanej tortilli rozsmarowujemy przygotowany dip i kładziemy
resztę warzyw i kurczaka. Wszystko skrapiamy jeszcze sosem.




 Zawijamy...

 I gotowe!:)

Tortille zapakowane i gotowe na piknik w tak słoneczny dzień!:)
Do tego koktajl z buraków i pyszny i zdrowy lunch gotowy.

W następnym poście pokażę jak zrobiłam ten prosty i przepyszny koktajl:)

BON APPETIT!



Brak komentarzy:

Photobucket Photobucket