Polecany post

Photobucket Photobucket

wtorek, 22 kwietnia 2014

Cztery sery - tarta ze szpinakiem, na cieście francuskim w szynce parmeńskiej:)



Wreszcie się doczekała moja tarta serowa ze szpinakiem, którą zrobiłam przed świętami, ale niestety której nie miałam czasu wam pokazać i opisać krok po kroku jej przygotowania. Tarta jest bardzo łatwa i szybka do zrobienia. Zrobiłam ją na kupnym cieście francuskim - może niedługo się pokuszę o przyrządzenie tego ciasta sama, ale zazwyczaj robię tartę na kruchym cieście.
Nie będę się rozpisywać za dużo, tylko napiszę wam jak ją zrobiłam.
Tarta ma w sobie cztery rodzaje sera, jajka i szpinak:)

Prepare:
  • cottage cheese
  • half of cheddar cheese
  • cheese
  • and half of salty cheese for example I use Feta cheese
  • spinach
  • 2 eggs
  • french pastry
  • prosciutto
  • black pepper, salt, garlic
  • tomatoes
  • sweet cream (50ml)
Co przygotować:
  • kostka białego sera (chudy lub półtłusty)
  • poł kostki sera cheddar
  • kawałek żółtego sera
  • pół kostki sera feta
  • szpinak
  • 2 jajka
  • gotowe ciasto francuskie\
  • szynka parmeńska
  • czarny pieprz, sól
  • pomidorki koktajlowe
  • czosnek
  • słodka śmietanka (50ml)
Wszystkie proporcje serów zależą od tego jaki smak zamierzamy uzyskać. Pamiętajmy że żółty ser i biały serek równoważą nam smaki ponieważ ser feta i cheddar są bardziej słonymi serami i to od nich zależy smak bardziej wyrazisty - jeśli dodamy ich więcej i odwrotnie:)



How it's made
  • Spinach - Put it on the pan, add chopped Garlic, salt, black pepper, and 50ml of sweet cream. Then mix it all together or we can even use blender.
  • Cheese base- Put all kind of cheese into one bowl, add eggs and blend it all together. Remember that harder cheese you have to chopped on small pieces.
  • Mix it all together. Spinach and cheese base.

Jak to jest zrobione
  • Szpinak - Liście szpinaku wraz z posiekanym czosnkiem smażymy na patelni. Pamiętajmy, że ten proces nie może trwać zbyt długo ponieważ szpinak będzie gorzki. Doprawiamy solą i czarnym pieprzem, a następnie dodajemy 50ml słodkiej śmietanki dla przełamania i wzbogacenia smaku. Na koniec blendujemy szpinak na jednolitą masę.
  • Masa serowa - Ucieramy twardsze sery na tarce czyli żółty ser i ser cheddar,
    a następnie wszystkie sery umieszczamy w jednej misce, dodajemy jaja
    i miksujemy aż wszystkie składniki się połączą.
Mieszamy obie masy razem.

Układamy szynkę na spód.


Wlewamy masę na ciasto i równomiernie rozprowadzamy.



Ja dodatkowo w masie zatopiłam kilka pomidorków koktajlowych i pod
koniec pieczenia ułożyłam kilka z nich na wierzchu i posypałam tartę serem cheddar.

Tartę pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 st C przez ok. 30 min


BON APPETIT!




Brak komentarzy:

Photobucket Photobucket