Polecany post

Photobucket Photobucket

środa, 22 października 2014

Sałatka z cykorią, gorgonzolą marchwią, brokułem, gruszką i sosem pomarańczowym czyli równowaga smaków :)




bialko - 58,8
tłuszcz - 22,4
węglowodany - 30

Pychota. Tak jednym słowem można opisać tą sałatkę. Zrównoważyłam smaki czyli goryczkę gorgonzoli i cykorii polączyłam ze słodkim smakiem gruszki i sosu pomarańczowego. W końcu udało mi się opracować przepis na sos pomarańczowy. Kiedyś używałam do tego dżemu pomarańczowego, później gdy próbowałam zrobić go z pomarańczowego soku - dodałam zbyt dużo chilli i długi czas nie robiłam go po raz kolejny. Aż w końcu jest:)! Z imbirem, syropem klonowym i chilli - delicious!
Kiedy ćwiczycie i robicie tzw. redukcję wystarczy nie dodawać gorgonzoli, która ma stosunkowo dużo kalorii do całego dania - w końcu to ser!:) Ale ja wolę wersję z gorgonzolą bo ją uwielbiam. Spróbujcie wybranej wersji i zobaczymy, która według was jest lepsza:) Pamiętajcie że nie możńa ograniczyć całkowicie węglowodanów ponieważ potrzebujemy ich aby mieć siłę do ćwiczeń i funkcjonowania:) Wyeliminujmy białe zabijaki:) Czyli biały chleb, biały ryż, białą mąkę itd. Zastąpcie to produktami pełnoziarnistymi z dużą ilością błonnika.



Co potrzebujesz (2 porcje):
  • 400g kurczaka
  • kilka płatków cykorii
  • 6 liści sałaty lodowej
  • 3 marchwie (piórka)
  • 1 gruszka
  • 10 różyczek brokuła
  • 60g gorgonzoli

    Kurczaka kroimy na duże kawałki, przyprawiamy solą pieprzem i czosnkiem. Grillujemy  na patelni. Na drugiej patelni grillujemy brokuła. Układamy składniki warstwami na talerzu. Cykoria, sałata, marchew lekko podduszona na patelni z odrobina wody, gruszka pokrojona na kawałki, pokruszona gorgonzola, brokuł i kurczak. Wszystko polewamy sosem i gotowe:)

    SOS:
  • 1/2 jednej pomarańczy
  • plaster imbiru (posiekany)
  • kilka płatków suszonej chilli (2/3)
  • 2 łyżeczki syropu klonowego
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

    Wyciskamy sok z połowy pomarańczy, dodajemy posiekany imbir i chilli. Grzejemy na malym ogniu i dodajemy syrop i mąkę ziemniaczaną. Cały czas mieszamy do momentu aż zgęstnieje. Gotowe:) Polewamy sałatkę:) 











BON APPETIT!

Brak komentarzy:

Photobucket Photobucket