Polecany post

Photobucket Photobucket

piątek, 12 września 2014

Suszone pomidory i śliwki - nadszedł czas pakowania w słoiki





Zrobiłam już trochę suszonych śliwek i pomidorów w piekarniku, ale resztę która tu widzicie ususzyłam w piecu chlebowym na dworze. Temperatura jest tam nieziemsko wysoka, ale wystarczy poczekać aż zrobi się żar i możemy suszyć, ciągle zaglądając i pilnując czy nic się nie przypala. Ja, suszone pomidory uwielbiam więc jak tu nie skorzystać skoro zamiast 7zł za mały słoiczek zapłacę grosze.? 1kg pomidorków polnych, bo te są najlepsze i najsłodsze to tego rodzaju działań, kupiłam za 1,50 więc do tego dochodzi oszczędność prądu bo piekę w piecu i słoiczek mam za parę groszy plus oliwa z oliwek, którą można później do wszystkiego wykorzystać.
Śliwki - pytajmy o te najsłodsze odmiany a najlepiej spróbujmy na bazarze kilku sztuk ponieważ po wysuszeniu tracą swoje soki i tylko te odmiany, które są słodkie będą pyszne po wysuszeniu.

To do dzieła! Wystarczy pokroić pomidorki, posypać solą, czarnym pieprzem, dodać czosnek na blachę (nie obrany tylko przecięty), posypać bazylią i wstawić do pieca. Jeśli robicie to w piekarniku to najpierw 30min w 180 stopniach a później zmniejszamy do 100 stopni i trzymamy tam kilka godzin. Pomidory nie mogą być zbyt suche tak samo jak śliwki. Powinny być mięsiste. Potem to już prościzna. Wrzucamy pomidory do słoiczka razem z czosnkiem i zalewamy oliwą z oliwek. Możemy dorzucić chilli i gotowe:) Śliwki przechowujemy posmarowane oliwą lub w słoiku tak żeby oddychały.










BON APPETIT!

Brak komentarzy:

Photobucket Photobucket